Karaoke, bootje varen en naderend afscheid - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Hanna Geraerts - WaarBenJij.nu Karaoke, bootje varen en naderend afscheid - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Hanna Geraerts - WaarBenJij.nu

Karaoke, bootje varen en naderend afscheid

Door: Hanna

Blijf op de hoogte en volg Hanna

02 Juni 2010 | Zweden, Stockholm

Hoi Hoi allemaal,

De afgelopen dagen heeft de zon volop geschenen, geen tropisch temperaturen, maar dat hoeft ook niet als ik binnen zit en een verslag aan het schrijven ben. Dit heb ik overigens wel op mijn gemak gedaan.. Elke dag een uurtje. Maandag avond ingestuurd via de e-mail, nu nog wachten op het cijfer.

Laat ik beginnen met vorige week.
Donderdag heb ik badminton gespeeld met Cynthia en Nadine in de sporthal bij de Uni. Gezellig en ook beetje vermoeiend, af en toe met 2 tegen 1 en dan is het rennen, vliegen en soms ook mismeppen whaha. na een uurtje hadden we er wel genoeg van, zo fanatiek waren we, maar zonder punten gespeeld, gewoon voor de leuk.

Vrijdag beetje voor school en 's avonds met iedereen pizza gehaald en gegeten bij Cynthia. Het plan voor daarna was om naar een karaoke bar te gaan en ons helemaal mee te laten slepen door de liedjes en gek te doen. Wat bleek (in de lokale kroeg) was de halve finale van de karaoke, dus we konden helaas alleen kijken. Maar dit was ook zeer vermakelijk. Sommigen kwamen helemaal uitgedost als de artiest (lees: niet altijd smakelijk)
Na 6 liedjes gingen we weer weg. Door naar de stad. Naar Marie Leaveau waar je voor 11 uu nog gratis naar binnen komt. het was vrijdag avond, maar zo rustig hadden we het nu ook weer niet verwacht. Nouja dan maar niet dansen, tenminste niet als je als enige op de dansvloer moet. Wel jammer voor de DJ's. Later zijn we boven in het cafe/restaurant gaan zitten.
Om half 2 gingen ze dicht, dus heel laat was het niet.. Voor mij geen probleem, op de een of andere manier was ik zoiezo al heel moe.
Zaterdag was er vanuit de Uni een boottochtje geregeld naar een klein eilandje in de buurt van stockholm. Het was zo klein dat ik niet eens de naam meer weet, hahah. Tussen de regenbuien door zijn we met zo'n toeristen bootje in een halfuur er naartoe gevaren. Ik was samen met Nienke. Toen we daar waren scheen de zon volop, bijna het gevoel dat we levend zouden verbranden. Trouwens de weervoorspellingen hier zijn nog erger dan in Nl, hier moet je echt zelf uit het raam kijken, want er klopt vaak niks van.. Het idee dat het alleen in Stockholm zo is,maarja wat heb ik nu anders gezien dan Stockholm (whaa niks).

Op het eilandje kon je een rondje lopen, hele mooie uitzichten over het water en de lucht had ook een aparte kleur en de wolken waren net figuurtjes. Nienke en ik hebben de zelfontspanner van de camera benut en vooral 'spring'foto's gemaakt. Sommige waren mislukt. Ze zou ze nog opsturen, dus ik wacht erop. Ik heb er eentje, die zal ik bij het verslag zetten.

Daarnaast was het broedtijd voor ganzen, bleek toen we een rondje eiland gingen doen. Wisten wij veel, of nouja het was wel logisch, maarja helemaal niet aan gedacht.

Kwam er opeens een boze pappa gans uit de bosjes vliegen. Nou echt Nienke lag helemaal dubbel, ik scheen wereld record sprint te hebben gedaan. Ik schrok zo erg dat mijn hartslag 250 was zowat. En natuurlijk was dat niet de enige gans waar we langs moesten. Ik weet dat ze opzich niet gevaarlijk zijn, maar je moet toch echt niet in de buurt komen als ze aan het broeden zij of kleintjes hebben. Weer een ervaring rijker. Verder was het erg grappig. Er was ook nog een demonstratie glasblazen te zien, een vrijgezellen groep meiden waren bezig met de raarste dingen aan het maken. Gloeiend heet daarbinnen natuurlijk, dus het nodige zweet was op de voorhoofden te zien.
Daarna hebben we nog heerlijk op een bankje gezeten in de zon en geluncht.
De terug tocht was met flinke golven en regen, maar gelukkig zaten wij binnen.

Toen hebben we nog even door de winkelstraat gelopen op een terrasje gezeten en uiteindelijk hebben we bij een andere creperie gegeten.

S'avonds zijn we met z'n tweeen uit gegaan, althans de plek waar we naartoe wilden was opeens betaald en voor 25 jaar en ouder, helaas pindakaas, stomme Zweden!! We hadden ons nogwel zo netje aangekleed (zoals iedereen dat doet > Zweden) Dus toen we in een barretje belandde waren we voor mijn gevoel een beetje teveel opgetut, maargoed het was wel gezellig. Helaas ook om 01:00 uur al dicht, toen maar naar de Mac gegaan en een ijsje gehaald.

Zondag lekker uitgeslapen en natuurlijk even de uitslag van het SONGFESTIVAL EN X-FACTOR gekeken ;)
's middags even met het thuisfront geskyped en mijn belevenissen gedeeld.
Maandag en dinsdag eigenlijk vrij weinig gedaan, had even nergens zin in, ja verslag afgemaakt en wat Zweeds geleerd, want die toets/examen heb ik vandaag om 18:00 uur. Ik heb er 3 uur de tijd voor. Hoop dat ik dat niet nodig heb.
Eerst zometeen lunchen bij de Uni met Nadine en Steffi, daarna nog even leren en daarna knallen :P

Ik denk volgende week nog 1 of 2 verslagen en dan ben ik echt weg hier, heel gek dat het dan alweer voorbij is.
Ik kan me nog zo goed herinneren de eerste dag dat ik hier aankwam in de dikke pakken sneeuw. Om kwart over 2 werd het donker, Nu is het pas om kwart over 11 donker, heel bizar. Stockholm leeft nu helemaal en ik moet over een week al afscheid nemen van deze mooie inspirerende stad. Snik snik.
Het is nog niet zo ver, eerst nog even dus een WEEK genieten en in mijn volgende verslag zal ik mijn emoties uiten :P

Hebben jullie al besloten op wie er gestemd word?? Waar je op vakantie naartoe gaat??
Lieve groetjes van uit Stockholm
Liefs Hanna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanna

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 22445

Voorgaande reizen:

15 Januari 2010 - 10 Juni 2010

Gehaktballetjes en Knackebrod

Landen bezocht: