Zon in zicht! - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Hanna Geraerts - WaarBenJij.nu Zon in zicht! - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Hanna Geraerts - WaarBenJij.nu

Zon in zicht!

Door: Hanna

Blijf op de hoogte en volg Hanna

04 Maart 2010 | Zweden, Stockholm

Hello,

Daar ben ik weer eens, met een nieuw verslag.
Ik heb wel weer wat gedaan na de vorige keer.
Hoe mooi kan het zijn met een beetje zonneschijn? Heel mooi! Ik ging er spontaan van lachen :D .
Vorige week donderdag 25 februari heb ik na een lange schooldag Stefan opgehaald van Stockholm Centraal. Hij had een uur vertraging met de bus (file). Gelukkig was het niet 's avonds laat, zoals de vorige keer. Samen eten gekookt en natuurlijk veel gekletst. Hij had voor mij een Cosmopolitan en een Glamour meegenomen, hè..hè eindelijk wat Nederlands leesvoer :).

Vrijdag lekker uitgeslapen en de stad in geweest. We hebben nog een keer de wandeling door het oude gedeelte van de stad (Gamla Stan) gemaakt, want de vorige keer sneeuwde het zo erg dat je er niet echt van kon genieten.
Daarna nog opzoek naar een outfit voor de Zweedse party die we in onze corridor hadden die avond. Uiteindelijk heb ik een t-shirt met absolute swedish er op gekocht, met een Zweedse vlag erop. BIjna alle meiden hadden twee vlechten in allá Pippi Langkous,en ja ik zag er uit als een 5 jarige kleuter. Zie foto.

Het feestje was gezellig. Ik stond om 12 uur nog even gehaktballetjes te braden in een pan. Het is niet zo heel laat geworden. De meeste mensen gingen om half 2 naar huis. Daarna hebben we met nog een paar mensen Singstar (karaoke) gedaan. Zeer gezellig ;)

Ehm Ja zaterdag, denk.. denk. Wandeling in West Stockholm, jammer dat het toen minder goed weer was. Ik geloof dat we meer dan een uur gelopen hebben. Het was net boven nul, dus aangenamer dan met -15 door de stad te slenteren. Dat hou je niet langer dan een half uur vol.
s'avonds ook weer gekookt, worstjes met gebakken aardappels, broccolli en sla. Oh wat gezond.
s' avonds filmpje gekeken op de laptop.

Zondag ochtend mijn kamer schoongemaakt voor de verhuizing. De avond ervoor had ik alles al ingepakt. Zondagmiddag pizza gaan eten in de stad. het was een soort restaurant kroeg. Daarna een vroege film in de Bios gezien om 17:50. SHUTTER ISLAND. Echt echt een goede thriller. Ik kreeg een paar keer een hartverzakking, maar ondanks de bijna doodervaringen (ik was niet de enige) is het verhaal heel goed en goed geacteerd.


Nou na de film hebben we al mijn spullen naar mijn nieuwe onderkomen gebracht. Gelukkig was het maar 1 gebouw verder, maar goed, het is niet echt super om te moeten verhuizen. Straks nog een keer, want deze kamer heb ik slechts voor 2 maanden. Ben wel blij dat ik iets heb kunnen vinden. Deze kamer heeft een tv, radio, een lekker bed en zelfs een koelkastje. Dus ik heb niks te klagen.
Om half een lagen we in bed, voordat ik alles een plek heb kunnen geven.
Maandag niet veel gedaan. Ik had om 4 uur mijn laatste Zweedse cursus van deze term, Stefan is mee geweest. Hij vond het grappig dat we met de hele collegezaal liedjes gingen zingen. Het was ook leuk. De leraar is volgend jaar voor het laatst, dus hij maakt er het beste van. Gelukkig is hij nog erg enthousiast, dat motiveerd ook. Aankomende vrijdag (ahum morgen!) heb ik examen Zweeds. Ik wil graag de tweede cursus ook proberen dus moet ik deze eerst halen.
maargoed. Maandag avond de Sauna hier in het gebouw uitgeprobeerd. Een heel oud en best groot ding. het duurde ruim een half uur voordat ie goed heet was. Uiteindelijk hebben we er 30 min in gezeten met een pauze. Lekker, maar voor mij soms een beetje te heet.
Pas na de sauna eten gekookt (lees: 23:00) achja hier kan het allemaal he.
Dinsdag ochtend ging Stefan weer naar huis met de bus. Wel lekker dat hij er nu wat langer was. Volgende keer dat ie komt zal waarschijnlijk in April zijn. :D

Wat een verhaal zeg, ik hoop dat jullie nog verder willen lezen?!

Dinsdag ook weer gaan sporten, K-step. Op en neer van zo'n plankie, de eerste keer was moeilijk, maar deze keer ging het makkelijker. Ik was samen met Cynthia geweest.
Gister interview gehad met een Museum educator van het Naturhistorisk Riksmuseet voor ons project op school en 's avonds naar Cafe Opera geweest. Soort Club. Het was super druk en de laaste metro ging om kwart voor een dus moesten we relatief vroeg weg, maar goed het was wel gezellig. Vandaag moet ik nog Zweeds leren, boodschappen doen, vanmiddag weer sporten met Cynthia en vanavond ga ik koken voor 4 personen( waarschijnlijk Chili).
Zo dat is mijn verhaal weer voor deze keer.

Groetjes uit het bijna smeltende Stockholm ( ik hoop dat de sneeuw over een week of 3 weg is)

liefs Hanna

  • 04 Maart 2010 - 13:19

    Laura:

    Ohh wat heerlijk dat Stefan er weer was! Echt fijn is dat he!?
    Hopelijk smelt Stockholm snel! Succes met je zweedse toets, X

  • 04 Maart 2010 - 18:41

    Cynthia De Groot:

    haha nou geen poweryoga meer voor ons, terug naar de k-step :P

  • 05 Maart 2010 - 09:11

    Karin En Peter:

    Hey, Hanna.

    Hartstikke leuk zo'n verslag. Weten we meteen waar we zoal naar toe moeten, als we in Stockholm zijn.
    Zo te lezen red je het daar wel. Het kan daar natuurlijk behoorlijk koud zijn. Vorig jaar rond deze tijd zaten we zelf in Lapland. Daar was het rond de -40. Ik weet hoe dat voelt.

    Hoe het is afgelopen vandaag met je toets Zweeds lees ik wel in je volgende verslag.
    We zijn vanaf 30 april t/m 4 mei in Stockholm. Ik weet dat je zelf dan even in Nederland bent, maar wie weet zien we je nog.

    Groetjes en veel plezier

    Karin en Peter

  • 08 Maart 2010 - 11:41

    Mirjam:

    Wauw ZON! jij!? ;)
    Lekker joh! klinkt nog helemaal goed allemaal, hoop dat je je zweeds examen hebt gehaald!
    Wat leuk dat Stefan er weer was! :) Heerlijk joh,
    Hier ook alles goed, vandaag alleen echt TE warm! Het is bijna 40 graden dus is echt te heet om nuttig bezig te zijn...

    spreek je,

    Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanna

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 22436

Voorgaande reizen:

15 Januari 2010 - 10 Juni 2010

Gehaktballetjes en Knackebrod

Landen bezocht: