SPRING IS IN THE AIR - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Hanna Geraerts - WaarBenJij.nu SPRING IS IN THE AIR - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Hanna Geraerts - WaarBenJij.nu

SPRING IS IN THE AIR

Door: Hanna

Blijf op de hoogte en volg Hanna

04 April 2010 | Zweden, Stockholm

Hoi Hoi Allemaal,


Het is weer tijd voor een nieuw verslag. Yeah!! de sneeuw is weg!! Althans in Stockholm. Hier een daar zijn in parkjes e.d. nog wat bergjes verloren ijs te vinden, maar je kunt normaal over straat, zonder naar je voeten te hoeven kijken :D:D

Deze week was ik keukenslaaf. Iedere week is iemand anders de pineut. Achja het valt ook wel mee. Dat kan ik zeggen, want deze week heb ik bizar weinig mensen gezien. Ik denk dat veel studenten naar familie zijn of op vakantie. Het was daardoor ook niet echt vies in de keuken.. Poeh had je moeten komen toen ik hier twee weken zat... getver.. als Rob Geus van de Smaakpolitie dat zag werd ie daar echt niet vrolijk van.
Gelukkig heb ik 'natuurlijk' alles elke dag bijgehouden en hoefde ik vandaag niet heel veel extra schoon te maken.. (OH ik bedenk me nu dat ik de magnetron vergeten ben.. Dus ik zo nog wat te doen ;) haha)

Deze week ben ik met mijn nieuwe vak begonnen. Ik zit in een klas met 8 anderen. Ik ben de jongste!! de oudste is 54 en telkens als ze tegen me praat zegt ze dat ik haar doe denken aan haar dochter. Er zijn veel nationaliteiten wat het ook weer leuk maakt. En ook ervaringen van anderen zijn (bijna altijd) leuk om te horen.

Ik heb al veel literatuur gelezen over geestelijke handicaps en welke mogelijke beperkingen in het leren dat met zich mee kan brengen. Ook over autisme, daar ga ik mijn verslag over schrijven.. Heel interessant allemaal. Dat vak zit wel goed ;) Ik heb ook het idee dat dit wat meer op mijn niveau zit dan Museum educatie.

Verder heb ik deze week de grootste berg was gedaan tot nu toe. 2 bijna overvolle wasmachines. De droger kon het nog net aan.. (Handig hier. ze hebben een gewone droger en een hangkast. Strijken hoeft eigenlijk niet, dat scheelt dan weer)

Woensdag heb ik mijn laarzen eindelijk naar de schoenmaker gebracht.. ze waren echt op.. . De volgende dag kon ik ze weer op halen. Ik ben wel eerst de stad doorgelopen om een schoenmaker te vinden die beetje goedkoop was. Deze heeft zijn werk(tot nu toe) goed gedaan.

Woensdag avond ben ik met de meiden weer naar Gulen Villan geweest. Dit keer maar (bewust) 1 wijntje op - Als je weet wat er vorige week gebeurde! :P - De andere gingen daarna nog naar de stad, maar daar had ik geen zin in. Dus ik was vroeg thuis - 00:30.

Donderdag ochtend ben ik naar de kapper geweest. Jeemig dat is ook super duur hier... Nouja ik ben ook opzoek geweest naar redelijke prijzen, nu één gevonden die voor 20 euro knipt en fohnt.
'S middags zijn we met z'n 6en naar het Middeleeuws museum van Stockholm geweest. Het ligt in/ onder een oude brug in het centrum van de stad. Het museum is altijd en voor iedereen gratis. (gek als je er dan niet heen gaat). Met een audio guide op zijn we met z'n allen het museum door gelopen. Je hoefde met de lazer van de audio guide maar op een punt te richten en drukken en je kreeg informatie over het object of stilleven.Erg interessant allemaal. Te veel om allemaal uit te leggen ;).
We hebben er bijna anderhalf uur rondgelopen.

'S avonds zijn we met een heel clubje en de ouders van een van de meiden naar een Irish Comedie club geweest in de stad.. Stand up comedie. Nouja club het is beneden in de kelder van Irish bar. Elke donderdag avond. Haha sommigen waren wel grappig, maar er was ook een man/jongen, die totaal niet grappig was.. Echt wel jammer voor hem, mensen liepen zelfs weg. Maargoed, wel een leuk idee om zoiets te beginnen. Ik geloof dat we deze week weer gaan.

Ik was zo in 'the mood' om te beginnen aan mijn verslag samen met een medestudent dat ik op vrijdag had afgesproken om in Bibliotheek te gaan werken aan een opzet.. Totaal niet nagedacht dat alles wel eens gesloten kon zijn,, want ja... in Stockholm is toch altijd alles open? - nog net geen Amerika- dus die afspraak heb ik even uitgesteld :D

Gister (zaterdag) ben ik met Clara en Steffi naar Vaxholm gegaan. We gingen op tijd op pad - 10 uur de bus - 11 uur daar. Het was mooi weer en we hadden het de avond ervoor besloten. Eigenlijk was er een groot kussen gevecht op touw gezet in het midden van de stad om 14:00, maar ik vond het met dit weer leuker om even buiten Stockholm te neuzen.. De foto's van het plaatsje zet ik bij het verslag. Het filmpje over de boterham is gemaakt op een eilandje naast het plaatje Vaxholm. We dachten we gaan met de pont naar het eiland van de Burcht, maar die pont ging naar een ander eiland. Dus hebben we daar maar even rondgelopen en in de zon gezeten en onze lunchpakketten geplunderd. We kwamen onverwacht 3 andere meiden tegen die we enigsins kenden. De burcht bleek niet open te zijn. Dat vond ik beetje dom want er waren veel toeristen.

Jeetje toch weer veel aan het typen...
Het andere filmpje heb ik vandaag gemaakt. Lekker in de zon..
Vandaag niet veel gedaan, me kamer een grondige schoonmaakbeurt gegeven en lekker - binnen - in de zon gezeten dus.
Vanmiddag met het thuisfront geskyped. Bijna de hele familie zat thuis bij ons met Pasen. Leuk om ze even te zien..

Zoo dat was het voor deze keer. ohja ik heb een mooie ketting gekocht voor o.a. feestje van Opa en Oma, maar ook een die ik normaal ook kan dragen.. Hahah ik heb nog nooit zoiets duurs om mijn nek gehad. Voelt wel goed ;)

Tot blogs
Vis ses !!
Liefs Hanna

  • 04 April 2010 - 22:26

    Cynthia De Groot:

    Hej Hanna! haha dat filmpje met Stephie is grappig :P lekkere kaasboterhammen haha. Leuk verslag weer, ik zie je van de week wel weer (Wirstroms morgen? of Cynthi Villan woensdag (zie facebook)?) En ik ben benieuwd naar wat voor ketting je uiteindelijk heb gekocht ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanna

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 22429

Voorgaande reizen:

15 Januari 2010 - 10 Juni 2010

Gehaktballetjes en Knackebrod

Landen bezocht: