Week.. ehmm 10! voorbij... - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Hanna Geraerts - WaarBenJij.nu Week.. ehmm 10! voorbij... - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Hanna Geraerts - WaarBenJij.nu

Week.. ehmm 10! voorbij...

Door: Hanna

Blijf op de hoogte en volg Hanna

28 Maart 2010 | Zweden, Stockholm

Hej hej,

Tegen iedereen kan je het zeggen, hej hej, lekker makkelijk toch? Ja,Tack.
Nouja ik weet wel wat Zweeds nu, maar mijn volgende Zweedse cursus moet toch echt iets beter gaan de afgelopen cursus. Lijkt me gewoon interessant om nog een taal te 'kunnen'..
Ik zal mij vrije week even doornemen, ik heb niet heel veel bijzonders gedaan deze week voor Stockholsme termen geloof ik ;).. of beter gezegd mijn eigen termen.. Het is al altijd meer dan wat ik thuis gedaan zou hebben, laat ik het zo zeggen :D

Deze week had ik een week vrij, een soort midterm vakantie. Alhoewel volgende week de paasvakantie ook al begint,,, of ben ik de enige??
Maandag ben ik alleen op stap gegaan. Ik heb wat winkelcentra gezien en opzoek geweest naar een mooie ketting, helaas niks leuks kunnen vinden. Dinsdag ook rustig aan gedaan, wat gelezen voor school, 's middags gesport. Woensdagavond was er van de studentenverenings van de UNI een oude Zweedse film te zien in een college zaal. Poeh ik wist niet dat het zo'n oude film was haha, uit 1957, zwart-wit,, gelukkig met geluid :P
Leuk om te zien dat ze het toen nog filmden met 1 of 2 camera's. We waren met de meiden van wie ik en 3 daarna naar Gulen Villan zijn gegaan, een huis naast de UNI om nog een wijntje te drinken. Ha als ik dat geweten had, na 3 wijntjes kon ik nog zitten maar staan ging wat lastiger. Ik had toch echt genoeg gegeten. Ik kan het niet meer aan denk ik alcohol. Nouja, ach veel zuipen hoeft ook niet om het gezellig te hebben, maar ik merkte het pas toe ik op stond om naar het toilet te gaan :P
(Ik ben die avond voor mijn gevoel supersnel naar huis gelopen,, ook de metro duurde naar mijn idee maar 10 sec. toch niet helemaal helder geloof ik haha)

Dat was dus flink uitslapen donderdag ochtend. Toen ik eindelijk uit bed kwam heb ik het nog kunnen redden om wat te lezen. Men.. dat boek dat ik nu lees voor Speciaal onderwijs daar moet ik echt doorheen ploegen.. Termen waar ik nog nooit van gehoord heb. Ik lees maar hardop soms, dan hoor ik wat ik zeg en snap ik het beter. Wel weer goed voor mijn engels.
Zweedse cursus begint op 8 april weer. Dit keer op de donderdagavond van 6 tot 9!!! Ja echt.. 3 uur... hopelijk met pauze?? Je hoort het wel als ik de eerste gehad heb.

Vrijdag was een vol geplande dag. In de ochtend kwam het meisje van mijn kamer om de huur op te halen.. Altijd zonde om zoveel geld te zien verdwijnen, maar goed ik heb wel een relaxte kamer (douche, wc, tv, internet alles zit erin).
Daarna moest ik inschrijven voor de nieuwe cursus bij de Universiteit. Het inschrijven was op een verdieping die volgens de bordjes niet bestond ????!!! Ja echt... later bleek dat je met een lift nog verder om hoog kon!! Oooh de geheime verdiepingen.. haha
Ingeschreven en daarna met Clare en Cyntia lunchen. Voor 6 euro kun je een flinke maaltijd krijgen tussen 12:00 en 15:00 in Lantis (Cafetaria van de universiteit. Ik was er in al die tijd nog nooit geweest. Het was lekker eten en natuurlijk meteen weer een kaart aangesmeerd om vaker te komen eten voor de reductie.
Toen naar de stad, cadeau kopen voor Lima, die vierde haar verjaardag 's avonds.
Verjaardag was gezellig, met Smarties (in eeuwen niet gegeten), en nachos met dipsaus. Daarna hebben we het er een 'beetje' af gedanst in een clubje, bij Mariatorget in Zuid Stockholm. Om 2 uur vonden we het genoeg en gingen naar huis.
Over het algemeen beginnen feestjes in de corridors hier wat vroeg (21:00), in de stad en clubs wel wat later.

Gisteren gelukkig geen kater/hoofdpijn na het uitgaan. Ik heb gehaktballen gemaakt. Aangezien vlees hier best duur is eet ik eigenlijk alleen gehakt en kip. Ik wilde een keer iets anders, dus heb gehaktballen staan maken om 3 uur 's middags, ze roken zo lekker dat ik ze meteen op wilde eten. Dat ging niet wat ik had een Zweeds diner van de studentenvereniging. Samen met alle meiden zijn we daar heen geweest. We waren een van de laatste die eten konden pakken. Goed uiteindelijk zaten we dan met een glas (witte) wijn uiteraard. In het Zweedse menu komt veel vis voor. Zo hadden ze gekookt ei met daarop kaviaar achtig spul,, nou mooi dat ik dat niet geprobeerd heb. Ik lust wel vis, maar dat zag er toch niet zo smakelijk uit. Wat wel lekker was, was de zoete haring. Ik dacht dat het zuur was, maar de zoete was zeer lekker.

Aangezien er geen dessert was, hadden eenpaar van ons het idee om dan maar (met dit weer (+3) een ijsje te gaan eten in de Stad. Dit hebben we ook gedaan. Zelfs nog een hele wandeling gemaakt waarbij wel het
kleinste standbeeld/kunstwerk van Stockholm hebben kunnen bewonderen.

Oke ik moet zeggen dat ik dan toch wel heel wat gedaan heb deze week. Hoe ik er dan bij kwam dat dit niet echt zo was. Misschien ben ik er al een beetje aan gewend.. Oei dat wordt afkicken thuis. Tja ik kan niet alles hebben. Ik vermaak me prima dus.

Ik hoop in Nederland ook ondanks het gebrek aan een regering, ontvoeringen, artiesten die een doorbraak willen maken in het buitenland (lees: Jan Smit) het ook nog gezellig is. Bij jullie is het in iedergeval al meer lente dan hier. Maar het komt nog (hoop ik)

Ja ik volg het nog wel een beetje. Ook tv zoals: Wie is de mol, x-factor en zelfs weer sinds het begin van mijn studie hier GTST. Oh ja ik moet wat As The World Turn wordt hier niet uitgezonden..grrrr.


Nouja, ik geloof dat het genoeg leesvoer is voor deze week. Tot een volgend verslag.

Veel liefs,
Vis ses! Hanna



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanna

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 22457

Voorgaande reizen:

15 Januari 2010 - 10 Juni 2010

Gehaktballetjes en Knackebrod

Landen bezocht: