Drukke en leuke week - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Hanna Geraerts - WaarBenJij.nu Drukke en leuke week - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Hanna Geraerts - WaarBenJij.nu

Drukke en leuke week

Door: Hanna

Blijf op de hoogte en volg Hanna

21 Maart 2010 | Zweden, Stockholm

Hej Hej,


Deze week is echt voorbij gevlogen, het leek nog gisteren dat ik bij de film zat. Alice in Wonderland in 3D was wel op zich wel leuk, mooi gemaakt. Ik heb nu zo'n 3d bril, leuk om te bewaren, kan ik vast nog wel eens ergens voor gebruiken.

Ze lopen hier met de vreemdste brillen op, echt weer terug naar de jaren 70. Metalen glimmende monturen, meer iets voor opa's en oma, maar zelfs meiden van 18 lopen er mee rond.
En aan de kleding van de gemiddelde jongen/man moet ik ook nog steeds wennen. Jongens dragen vaak Skinny jeans, echt heel strak en dan ook nog de sokken over de broek. Ik hoop dat het Nederland over slaat, haha!!

Oke, ik zal even mij week doornemen.
Deze hele week heb ik overdag op de Universiteit aan ons project gewerkt. Aparte groepsruimtes kun je boeken via internet als je rustig wil werken, erg handig.
Maandag had ik een verjaardag van Steffi, en ja voor de chocolade fans die die lezen, we hadden chocolade fondue, met alles erop en eraan ;) Mjam, mjam!!
Woensdag avond heb ik weer met vrienden van mijn oude corridor gegeten. Deze keer was het Hutspot, lekker Nederlands, maar met een Zweedse twist (lees: gehaktballetjes)

Donderdag had ik mijn project presentatie samen met Ana en Candy. Het is best moeilijk om goed te kunnen samenwerken als je allemaal uit een andere cultuur komt en andere achtergrond hebt :P, Het is wel een uitdaging.Het engels van de Chinese was bijna niet te verstaan en ook van de Spaanse was lastig soms. Als het goed is weet ik komende week wat voor cijfer ik gehaald heb voor het hele vak (A,B,C,D of F).

Donderdagavond ben ik naar het concert van MIKA geweest. In eerste instantie zou ik er niet zo snel heen gaan, maar vriendinnen gingenn, dus ik dacht achja waarom niet. Nou blij dat ik geweest ben, want het wel echt super leuk. Jeetje wat kan hij goed live zingen, laag/hoog/ heel snel en de lastigste riedeltjes. Ik had al een paar foto's in mijn album gezet.

Vrijdag niet veel gedaan. Zaterdag ben ik naar een India tentoonstelling geweest, gemaakt door studenten die daar 6 weken zijn geweest. Was mooi gedaan, wel allemaal in het Zweeds. Haha, ik stond bij een rondleiding en deed alsof ik het allemaal begreep,ik verstond misschien nog niet eens de helft van wat ze zeiden. Gelukkig hingen er genoeg foto's :D Zaterdagavond met de meiden groep gegeten. Falafel met wraps en tzaziki ofzo.. (weet niet hoe je het schijft) De falafel zelf vond ik niet echt lekker, maar in combinatie met alles wel. Daarna s avonds verjaardag van mijn Zweeds mentor. Eindelijk in een leuke bar geweest in
zuid- stockholm.
Vandaag vooral geskyped met me ouders en Stefan. Daarna ben ik gaan sporten. Men... wat een workout, het was de eerste les van Bodyjam, nou het was echt jammen!
Ze hadden het programma wat aangepast, maar wel met vette moves!! zeker ga ik daar vaker heen.

Deze komende week heb ik vrij, dus ik ga maar eens ook iets voor Domstad doen en een sollicitatiebrief schrijven. Volgende week begin mij nieuwe vak : Speciaal onderwijs, van lichte tot zware mentale en lichamelijke beperkingen. Ik ben erg benieuwd.

Tot blogs!!

Vis ses!!!

Liefs Hanna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanna

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 72
Totaal aantal bezoekers 22453

Voorgaande reizen:

15 Januari 2010 - 10 Juni 2010

Gehaktballetjes en Knackebrod

Landen bezocht: