Viva la Stockholm - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Hanna Geraerts - WaarBenJij.nu Viva la Stockholm - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Hanna Geraerts - WaarBenJij.nu

Viva la Stockholm

Door: Hanna

Blijf op de hoogte en volg Hanna

16 Januari 2010 | Zweden, Stockholm

HEJ!
WOW, weer een reisje met het vliegtuig achter de boeg. Het ging eigenlijk heel snel. Anderhalf uur met het vliegtuig, meteen overstappen op de bus en daarna met de taxi (wat een luxe) naar Studentbacken 21. Tja, dacht je echt dat ik met mijn twee koffers en een zware rugzak door de metro's ging sjouwen? Ik niet.
Toen het vliegtuig door de wolken kwam was het een en al wit. De bomen waren sprookjesachtig besneeuwd. Bij aankomst -1 Celcius en droog. Het was lang niet zo koud als een week geleden (toen -17). Vanuit heb ik telefooncel gebeld naar het meisje waarvan ik de kamer huur. Leuk ontvangen, ook gelijk wat mensen leren 'kennen', waarvan er 1 meteen weer verhuisde.
Het gebouw is heel groot, er wonen ongveer 150 studenten. Ik zit op de derde verdieping op een gang met gemiddeld 10 studenten. De keuken delen we, daarnaast is er een gemeenschappelijke kamer met banken en een tv. Iedereen komt eet en gaat.
Ik ben vanmiddag even snel, voordat het pikdonker was (16:15,) naar de supermarkt geweest. Poeh vet duur dus, blijkt het ook de duurste van de stad. Super klein, kruip-door-sluip-door. Je kunt er net met twee mensen naast elkaar door het gangpad. Het is letterlijk een doolhof er zit geen logica in. Maarja ik moest toch boodschappen hebben. Morgen dan maar naar de stad en op zoek naar een soort Lidl.
Het meisje was heel aardig, ik mag haar wollen deken lenen voor zolang ik hier zit (6 weken) en haar waterkoker, die staat hier op de kamer. Erg handig hoor, cup a soup of een lekker kopje thee.
Morgen ga ik dus de Oude stad in, met de metro. Dan koop ik gelijk een OV kaart voor een week ofzo,, hoorde van studenten dat ze dat ook gedaan hadden. En dan zie ik wel weer verder.
Ik heb wat foto's gemaakt van mij net 'ingerichte' kamer. De muren zijn erg kaal, ik hoop daar verandering in te brengen. Er hangen nu een paar zielige boomerang kaarten aan de muur en een Jacob kalender uit Zwitserland. Beter iets dan niets.
Ik ga nu richting bed, ben doodop. Binnenkort meer.
Groetjes Hanna

  • 17 Januari 2010 - 17:09

    Melanie Kooijman:

    Jeey! Wij zijn reismaatjes. Nog 37 dagen en dan mag ik. Maar volgens mij ben jij al aardig goed aangekomen. Je kamertje ziet er in ieder geval prima uit. Maak je er nog wat leuks van! Gaat jou helemaal lukken! Welke studie ga je eigenlijk doen? En wanneer begin je?

    xx

  • 17 Januari 2010 - 18:34

    :

    Hey Hanna,

    Ziet er leuk uit, je kamer!

    Heeeeel veel plezier en tot over heel lang weer in Nederland ;)

    Geniet ervan!

    Liefs Emmy

  • 20 Januari 2010 - 18:29

    Mam Michele :

    volgens mij ga jij je echt niet vervelen de komende maanden !!
    Je doet het goed hoor.
    We skypen wel he?
    Wat een verschil met 1 jaar Colorado en minder contact met elkaar. Maar......dat was toen; je zult nu op deze korte afstand en met alle bezoek zeker geen heimwee krijgen.
    (behalve naar oude kaas en hagelslag.)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanna

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 22452

Voorgaande reizen:

15 Januari 2010 - 10 Juni 2010

Gehaktballetjes en Knackebrod

Landen bezocht: