Universiteit - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Hanna Geraerts - WaarBenJij.nu Universiteit - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Hanna Geraerts - WaarBenJij.nu

Universiteit

Door: Hanna

Blijf op de hoogte en volg Hanna

19 Januari 2010 | Zweden, Stockholm

Hej!

Daar zijn we weer, nouja niet we, maar ik. Weer wat dingen gedaan afgelopen twee dagen.
Maandag om 9 uur begon mijn eerste class op de universiteit. Uiteindelijk waren we pas om half 10 gestart. De docenten moesten nog vanalles klaarleggen en uitdelen. Voor museum educatie heb ik twee docenten. Eentje die vooral de colleges doet (theorie) en de andere werkt vooral met de project- of werkgoepen. Ik heb gemiddeld 3 keer per week les. Meestal start het rond 13.00 uur tot 16.00, maar soms ook lange dagen.
Voor de eerste opdracht moet ik 6 musea gaan bezoeken en daar verslagen van schrijven. Daarnaast een presentatie geven over een museum uit je eigen land. Welke zal ik eens kiezen? Rijksmuseum, Krollermuller, pff ik moet me er echt in gaan verdiepen , schaam ik kom niet verder dan dit op het moment (goed excuus lees: ik ben moe en heb net 30 pagina's literatuur op de computer gelezen).
Nouja, het komt ooit wel goed.
Vandaag moest ik op de Universiteit mezelf inschrijven bij de Student Union en natuurlijk wilde ze ook dat ik nog even betaalde, achja ik geef graag mijn geld weg :P ze schijnen regelmatig feesten te organiseren.

Daarna heb ik een uur !!!in de rij gestaan om mijn bibliotheek pas en e-mail account te laten maken/activeren Tja wat wil je met 600 exchange studenten die dit semester starten en daarnaast nog Zweedse studenten.
Ook moet ik nog boeken hebben, dus nog maar even naar de boekhandel morgen. Sommige boeken zijn electronisch te lezen. Scheelt ook weer.

Morgenavond is er PUB op de UNI (om het even af te korten, ik blijf typen).
In het Allhuset is boven een deel waar je een biertje (2,50 euro) of een wijntje (4 euro!!) kan krijgen. Ook weer een gelegenheid om andere mensen te leren kennen.

Omdat ik vandaag verder geen les had ben ik begonnen met het organiseren van al mijn papieren en het uitzoeken wat ik wanneer moet doen.
Stefan komt over iets meer dan een week al hier heen voor een paar dagen, daar heb ik ook super zin in!! De week erna als het goed is komt Naomi op bezoek. Ja met Ryanair is het best goedkoop om voor een paar dagen heen en weer te vliegen.
Leuk leuk, maar ondertussen ben ik wel druk bezig met het zoeken/vragen/smeken naar een kamer voor maart tot half juni. Super jammer dat ik deze niet kan houden.
Goed genoeg gekletst voor vandaag. Ik heb nog wat foto's gemaakt van de collegezaal waar ik in zat met alle exchange studenten, echt enorm en heel mooi. Ze staan bij het verslag Viva la Stockholm.

Groetjes xxx

  • 20 Januari 2010 - 12:59

    Jessica:

    Heej,

    Wat leuk om je reisverslagen te lezen! Wij zijn hier allemaal nog hard aan het werk voor ons assessment. maar hopelijk krijgen we die voor vrijdag af!
    Nu ik jouw reisverslagen lees, krijg ik zelf ook wel erg veel zin om te gaan. Ook al vind ik het nog wel erg spannend.

    Heeel veel succes met studeren, en het bezoeken van al je musea.

    liefs

  • 22 Januari 2010 - 14:44

    Mirjam:

    Hey lieve Han!

    Had al gezien dat je veilig was aangekomen, maar toen nog geen tijd om te reageren dus bij deze:)
    Fijn de reis goed was en wat een mooie kamer heb je!! Jammer dat t tijdelijk is maarja :P
    Klinkt goed allemaal en heel veel plezier de komende tijd!
    Leuk dat Stefan al zo snel komt:)
    Nou doe het rustig aan en genieten daar!!
    Kus!

  • 22 Januari 2010 - 18:50

    Hanneke:

    Hallo Hanna,
    Leuk om je verslagen te lezen en voor mij super makkelijk want via laura haar site, hop ik zo over naar de jouwe. Ik lees dat jij het ook goed naar je zin hebt. De taal is misschien wel meer een barriere dan bij Laura, maar 'Brugs'schijnt ook niet te volgen te zijn. Prachtige stad is Stockholm he, Ik ben er nu een paar keer geweest maar het blijft geweldig. Leuk voor je dat Stefan al snel komt. Dan heb je wat om naar uit te kijken. Nu is het wel even spannend he met de vader van Stefan. Ik hoop maar dat de operatie goed lukt. Ik lees dat jij al druk bent op de universiteit daar, Laura heeft de hele week 'de boel verkent' enzo. Zij begint de komende week. Op school gaat alles goed. Er staan steeds meer verhuisdozen overal en de komende week kunnen we inde nieuwe school gaan inrichten enz. Het wordt nog heel druk tot 1 maart,maar het wordt wel heel mooi. Hanna, ik wens je een hele goede tijd toe. Ik blijf je volgen.
    Groeten Hanneke

  • 22 Januari 2010 - 23:19

    Opa:

    Hallo Hanna,
    Er is heel wat werk aan de winkel als ik dat zo lees. Een nieuw land -een niewe studie- een andere omgeving en ook nog zelf koken en de weg vinden voor levensmiddelen.
    Ik probeer de weg te vinden op jouw site en die van Arthur die in Amerika vertoeft.
    Ik denk dat ik weer moet
    gaan studeren. Voorlopig
    moet je echter de babbels van je opa genoegen nemen.Het is nu 12 uur s'avonds en ik ga mijn bed opzoeken en nog eventjes wat lezen.
    Ontvang de hartelike groeten van Oma en mij.

  • 23 Januari 2010 - 08:31

    Ilonka:

    Hee Hanna!!

    Leuk dat ik je zo toch kan blijven volgen..
    Heel veel plezier nog aankomende tijd.

    Liefs Ilonka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanna

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 22464

Voorgaande reizen:

15 Januari 2010 - 10 Juni 2010

Gehaktballetjes en Knackebrod

Landen bezocht: