eerste week zit er op - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Hanna Geraerts - WaarBenJij.nu eerste week zit er op - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Hanna Geraerts - WaarBenJij.nu

eerste week zit er op

Door: Hanna

Blijf op de hoogte en volg Hanna

25 Januari 2010 | Zweden, Stockholm

Hej Hej,

Het leek alsof ik al 2 of 3 weken weg was, maar vandaag sloeg de verveling toe!! hoe kan het!!!???
In ieder geval heb ik niet stil gezeten vanaf donderdag.
Vrijdag 22 januari was er door de Uni een bustour voor de nieuwe exchange studenten georganiseerd, van 1 tot 3. Echt een mooie toer door alle delen van Stockholm met een goed engels sprekende gids die veel van de stad wist en leuke grapjes maakte. Jammer dat het zo grijs en bewolkt was.
Vrijdagavond niks gedaan geloof ik, ohja voor het eerst de was gedaan van 9 uur tot 11 uur's avond. Wist ik veel hoe die droger werkte, uiteindelijk kwam het er op neer dat ie te koud stond en ik mijn was alsnog over alle kastdeurtjes lampen en douchscherm moest hangen. Gelukkig waren ze de volgende ochtend wel droog en ook nog schoon.
Zaterdag ben ik een wandeling gaan maken door Ostermalm, een van de duurste wijken van Stockholm waar ik vlakbij woon. Echt super mooi, ik kon overal wel foto's van maken, maar dat heb ik niet gedaan. Het staan in mijn herinnering. Winkels van hier tot Tokio en gallerijen met winkels, je loopt er uit en je komt het volgende winkelcentrum binnen. Het stopt op een gegeven moment wel, maar het lijkt of er overal winkels zitten. Ik heb denk ik bijna 3 uur gelopen. Van warme winkels naar de koude buitenlucht had me die dag nogal moe gemaakt, zoiezo alle indrukken van deze week sloegen 's avonds toe. Er was nog een campus feest in een van de studentenhuizen, maar daar ben ik maar niet heen gegaan.
Zondag naar het museum geweest met een paar meiden uit mijn klas. (uit Belgie, Hongkong en Noord-Korea)
Millesgarden, tijdelijke expositie van foto's van Lee Miller Amerikaans model en fotografe vanaf 1925 en de mooie tuin van Carl Miller. Jammer, eigenlijk moet ik er nog een keer naar terug in de lente/zomer. Er waren allerlei fonteinen met sculpturen erin, maar alles was bedekt met sneeuw. Ondanks dat was het een mooie tuin met verschillende terrassen, trapjes en beelden op hoge sokkels.
Weer een ervaring rijker.
Na het museum heb ik samen met Rutger (Nederlander) pannenkoeken gebakken voor de corridor. (lees: appel/rozijn, kaas, spek, banaan, naturel, appel/banaan) genoeg keuze dus. Iedereen vond het lekker, voor herhaling vatbaar, nou voor mij nooit een probleem ;) die pannenkoeken.
Vandaag een rustige dag gehad ik had twee uurtjes school. Een seminar(college) over internationaal samenwerkingsverband met musea over de hele wereld. Nou niet echt heel boeiend, alleen het laaste half uur was interessant, dat ging over hoe musea invloed willen en kunnen uitoefenen op kinderen en dat dingen die kinderen leuk vinden vaak ook door volwassenen gedaan worden. Geen schande, je kunt er ook nog eens iets van leren! Maarja volgende keer beter, hoop ik.
Zo dat was het voor nu.
Meer.... een volgende keer

Hadu! xx Hanna

• 25 Januari 2010 - 22:10

Laura Smudde:

Hejj Meis,
    Ik vind het zo leuk om te lezen wat jij allemaal doet daar! Echt zoveel nieuwe indrukken he! Ik heb het ook hoor, het lijkt wel alsof we al zo lang weg zijn. Geniet er maar van hoor! Stockholm is een super mooie stad en zo´n ervaring als dit maak je maar 1x mee! Succes,
    Saluutjes vanuit Brugge! X

• 28 Januari 2010 - 14:34

Mir:

Hey Hanna,

Jaja jouw eerste weekje zit er al weer op! :)
    Wat een indrukken zeg, heel gaaf meis!
    Geniet ervan...
    Vooor mij schiet het ook al zo op, nog maar 3 weekjes ongeveer.
    We mailen,

Liefs vanuit het koude Nederland (maar ik hoef geloof ik ook niet jaloers te zijn op het weer daar?;))

• 28 Januari 2010 - 16:55

Oma En Opa :

We hebben je laatste reisverslag gelezen .
    Wat je zo al niet meemaakt tijden je studie, koken,wassen,boodschappen doen en s,avons lekker moe in bed kripen !
    Daarbij moet je ook nog studeren. Bij ons gaat het gewoon z'n gaangetje.Gelukkig gaat het beter met het been van Oma.Als ik het goed heb gelezen ben je paanekoepspecialiste.
    oma roept vom te ten eten.
    tot de vlgende mail en veel jiefs van je
    oam en opa.

• 01 Februari 2010 - 10:58

Shirley:

Hey Han,

Super leuk om te lezen wat je daar allemaal doet. Ik had je natuurlijk wel al even gesproken, maar toch nog niet gehoord wat je allemaal had gedaan.
    Nou ik ben weer benieuwd naar je volgende ervaringen;).

Kus Shir

• 04 Februari 2010 - 19:29

OPA:

WEL NIET DE JUISTE PLAATS MAAR WEL EEN
    VRAAG. KUN JE MIJ NOG EENS DE FOTO STUREN DIE JE GEMAILD HEBT?
    OK BEN ZE KWIJT
    LIEFS OPA

• 06 Februari 2010 - 16:24

Hanneke:

ha Hanna.
    Wat is het stil op je site! Ben je druk? Ik was benieuwd of je al nieuwe woonruimte had. Alles nog goed met je?