Je maakt wat mee! - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Hanna Geraerts - WaarBenJij.nu Je maakt wat mee! - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Hanna Geraerts - WaarBenJij.nu

Je maakt wat mee!

Door: Hanna

Blijf op de hoogte en volg Hanna

06 Februari 2010 | Zweden, Stockholm

Hoi Hoi allemaal,

Weer even geleden dat ik wat gepost heb hier op de site. Sorry hoor :D Maar ik heb weer het een en ander te vertellen.
Waar was ik gebleven, volgens mij 25 januari. Stefan is een paar dagen hier in mijn KRIBB geweest. Erg gezellig, veel gelachen en gekletst. We hebben wandelingen gemaakt en het Vasa museum bezocht. Ook lekker een filmpje gekeken. Het was eigenlijk te kort dat hij hier was. Ik had gelukkig net die dagen geen school.
Mijn vak wordt qua inhoud wel wat beter, het gaat iets dieper, al is dat nog niet echt heel diep!
Ondertussen alweer een ander museum bezocht (Tekniska museet) je raad het al. Erg mooi en groot museum, natuurlijk gratis naar binnen met een brief van de UNI.
Afgelopen zaterdag ben ik bij een kamer gaan kijken, leuke mooie kamer in studentengang. Helaas belde het meisje 2 dagen later dat ze het toch niet wilde verhuren,, lekker dom. Dus weer verder op kamer jacht.. (word vervolgd)..
Maandag naar school geweest en voor het eerst met een groepje een opdracht gemaakt, het stelde niet veel voor. Ik vind het toch wel lastig om dan een stuk te schrijven over een discussie die je hebt gehad en daar vaktaal in te moeten gebruiken, maar gelukkig waren we met z'n vieren, dus we kwamen er wel uit. Ik moet gewoon mijn agenda er weer bij pakken om te zien wat ik allemaal gedaan hebt afgelopen week.
Dinsdag naar de IKEA geweest met Magnus( uit mijn corridor): moet nog een luchtbed hebben voor mijn gasten. 'S avonds lekker een filmpje gekeken opmijn laptop. Stefan had voor mij veel film meegenomen, lief he! Ik had er popcorn bij alleen jammer dat het zoute was ;)
Woendsdag rustig aan gedaan. Nou nee dus. Naar dat museum geweest dat ik eerder vertelde, daarna naar Alexandra's kamer om snel appels te schillen voor appeltaart en deeg te maken ( het snelste en lekkerste recept voor appeltaart ooit). Ik met een appeltaart in 2 handen, door de sneeuw naar de Metro rennen, we hadden het gehaald. Vraag me niet in welke staat ik verkeerde toen ik in de metro op de bank plofte.
We waren haastig omdat we om 7 uur bij Yough-Hee afgesproken hadden. Ze was dinsdag jarig geweest en we gingen bij haar SUSHI zelf maken.
Het was lachen en super lekker, Het kost wat tijd, maar dan heb je ookwat, We hadden wel wat hulp gekregen van een ander Chineese student die op een andere corridor woonde. Nu weet ik hoe het moet. Het was hemels,en daarna nog een stuk van de appeltaart. Ik moest bijna stoppen met ademhalen, anders zou ik uit mijn broek knappen. :D
Vervolgens ging ik die avond nog 'uit' naar een huis bij de UNI waar ze op woensdag altijd feestje houden. Gewoon zitten, drinken kletsen en een beetje dansen.
Toch maar om half 12 al weer naar huis gegaan,, was beetje moe, gek he!!
Donderdag de 4e was de verjaardag van Stefan, maarja ik had niet veel te vieren, ik was wel woensdag avond/nachte de eerste die feliciteerde > live over Skype :D
Donderdag ook mijn eerste les Zweeds gehad, het was leuk. Ik zat met twee vriendinnen halverwege de zaal. Ik denk dat er ongeveer 200 studenten zaten, en we moesten telkens met z'n allen antwoorden ( klonk echt massaal) Ik zet een leuk filmpje van de leraar en zijn gitaar nog wel hier bij deze blog.
Vrijdag om 11 uur s ochtends naar een kamer gaan kijken, wel wat verder buiten de stad, maarja ik moet iets hebben. Dat bleek geen succes, het was een oudere man (40) hij rookte (bah) en zijn huis zag er niet uit. De kamer zelf was mooi groot , maar ik had alleen een bed en een kast.
Vrijdag avond samen met Rutger, Magnus en Ramona gegeten. Dat was erg gezellig en daarna spelletjes gespeeld. Ik had ze het kaartspel GIN geleerd, dat ik weer van Stefan geleerd heb ;).
Vandaag toch maar schoongemaakt en boodschappen gedaan. vervolgens racen naar de volgende kamer waar ik een afspraak had. Heel leuke omgeving, ook verder weg,maar redelijke kamer. Samen met 2 jongen in een appartement. Ik hoef niet zoveel te betalen als in de stad, dat scheelt dan weer. Maarja zoals ik al zei, liever iets dan niet en dan maar wat verder weg.

Vervolgens door naar een sport afspraak,ik had van Young-Hee een vrijkaartje gekregen voor één keer sporten. Dansles gedaan, waar ik van hou. Dus ook weer lekker gesport, denk dat ik maar een kaart koop voor 3 maanden,, dan kan ik wanneer ik wil en zovaak als ik wil.
Poeh en nu ben ik moe. Morgen komt Naomi op bezoek :D tot woensdag.
Dat was het voor deze keer, genoeg leesvoer gehad. Ik zal proberen om de volgende iets sneller te plaatsen.
Groetjes uit Stockholm
Hanna

  • 06 Februari 2010 - 18:39

    Laura Smudde:

    Wow wat maak jij veel mee zeg :D Al lijkt het misschien ook erg veel omdat je in 1 blog verteld over een hele week.
    Heb je die kamer waar je als laatste over vertelde genomen of...?
    X

  • 10 Februari 2010 - 12:38

    Yvonne Boswijk:

    Helemaal geen tijd gehad om behoorlijk afscheid te nemen dus bij deze nog. Zo te lezen red jij je wel (moet ook wel als globetrotter). Hoop dat je snel een kamer vind en dat je Stefan niet te veel gaat missen
    XX
    Je tante

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanna

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 22465

Voorgaande reizen:

15 Januari 2010 - 10 Juni 2010

Gehaktballetjes en Knackebrod

Landen bezocht: