alles wat gratis is = meegenomen :P - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Hanna Geraerts - WaarBenJij.nu alles wat gratis is = meegenomen :P - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Hanna Geraerts - WaarBenJij.nu

alles wat gratis is = meegenomen :P

Door: Hanna

Blijf op de hoogte en volg Hanna

10 Februari 2010 | Zweden, Stockholm

De afgelopen dagen waren zonning met hier en daar een vlokje sneeuw. Op dit moment niet zo koud gelukkig. Als ik de voorspellingen moet geloven dalen temperaturen komende dagen wel weer naar -7/-8 overdag. Een uurtje wandelen gaat nog, maar daarna moet je wel even naar binnen om op te warmen.
Toen Naomi hier was hebben we ook heel wat gewandeld, weer een stukje stockholm gezien waar ik nog niet geweest was, Stukje van Noord Stockholm. Het is allemaal niet zo groot hier in de stad. Het loopt alleen wat lastig met de de gladheid en de sneeuw. Onderhand meer naar je voeten aan het kijken dan opletten wat er om je heen te zien is. Dat is zonde want het is zo'n mooie stad. Ik begin het steeds leuker te vinden. Oude gebouwen met een leuke geschiedenis. Net als het Muziek museum waar Naomi en ik op dindsdag 9 feb. zijn geweest. Het is gevestigd in een oude bakkerij. Het pand is uit de 18e eeuw. Het was een heel leuk museum, ik heb gelijk een opdrachtje voor school kunnen doen daar.
Vandaag 10 feb. heb ik vanochtend Naomi weer uitgezwaaid, het was erg gezellig om iemand op de kamer te hebben en ik had net een paar dagen vrij. Alleen de Zweedse cursus op maandag, maar toen is ze gewoon meegegaan, niemand die daar op let.
Verder heb ik briefjes opgehangen met dat ik opzoek ben naar een kamer. In bushokjes en algemene advertentieborden op de UNI en op de campus.
Ik was door Ramona (hier van de gang) uit genodigd om mee te gaan naar de opening van een aantal nieuwe collecties in het achitectuur museum. (ze loopt stage bij de Italiaanse kamer van koophandel hier in Stockholm) Ja, natuurlijk!! allicht is het iets. Uiteindelijk zijn we met z'n drieen gegaan. We waren een beetje aan de late kant, maar dat was niet zo erg. openings speeces van 2 tentoonstellingen in het Zweeds (gewoon knikken en glimlachen) en heel aandachtig kijken. Met een glaasje champagne erbij was het helemaal af. Ik heb tussn de als achitect lijkende verstrooide (lees: aparte manier van kleden) mannen en vrouwen in rondgelopen het een en ander gezien.
Oh.. en daar waren opeen de borrelnooitjes, zoutjes en stokjes tevoorschijn getoverd, en laat het toeval dat ik nog niet gegeten had. De live band (trio) op de achtergrond was erg gezellig.
Rond een uur of 8 zijn we naar huis gegaan. De nootjes hadden niet zo gevuld, dus heb toch nog maar even eten gemaakt; wraps met gehakt, mais, tomatensaus en broccoli. Lekker.

Groetjes Hanna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanna

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 22463

Voorgaande reizen:

15 Januari 2010 - 10 Juni 2010

Gehaktballetjes en Knackebrod

Landen bezocht: