Leve het studentenleven! - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Hanna Geraerts - WaarBenJij.nu Leve het studentenleven! - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Hanna Geraerts - WaarBenJij.nu

Leve het studentenleven!

Door: Hanna

Blijf op de hoogte en volg Hanna

15 Februari 2010 | Zweden, Stockholm

Hej, Hur ar vi?

Met mij na een onstuimig weekend, nu weer goed.
Donderdag naar class geweest de hele dag. Het project begint deze week. Komende week eerst nog een presentatie over het Anne Frank huis, hoe Nederlands. Zelfs nog dingen geleerd die ik niet wist over Anne en haar familie (of gewoon vergeten ben, de aftakeling begint al vroeg). Nou wat dat betreft ben ik niks gewend. Het weekend begon rustig, vrijdag avond lasagne gegeten met z'n vieren, erg lekker.
Daarna had een Nadine uit de meidengroep een corridor feest bij haar. Gezellig (lees: wat alcohol) en daar begon het al. Ik wist precies wat ik aan het doen was, alleen mijn ogen wilden niet meewerken, ik zag alles dubbele en moest trippel focussen. Dus maar aan een paar watertjes.
Helaas anderhalf uur over de terugweg gedaan vanwege storing en een gevecht in de metro. We (Cynthia en ik) zaten er bijna midden in. Lekker geslapen en zaterdag helemaal niks gedaan, zelfs boodschappen doen maar een dagje uitgesteld, lekker makkelijk.
Zaterdag avond weer een feestje, dit keer iets verder weg en wat groter. Het is hier onder de studenten helemaal in om je via facebook (sociale internet site)in te schrijven voor feestjes en evenementen. Volgens de site zouden er rond de 150 mensen komen. Dat zou nooit gaan passen in de studentenvilla van Soetkin. Uiteindelijk super gezellig, maar ook weer wat op natuurlijk. Ik zij (of zei?) de gek die op zondag ochtend om 10 uur weer opstaat om:
- een poging te doen tot het maken van een verslag.
- vervolgens met een vriendin afgesproken had om te gaan winkelen om 12 uur,
- ook nog boodschappen te gaan doen
- en 's avonds nog even naar de film gaat, Valentines Day

Maar het was allemaal erg leuk.
Het gevolg was dat ik vandaag niet vooruit te branden was. Wat dat betreft goed dat ik niet meer thuis woon, haha.
Het studenten leven begint te wennen. Via via hoor ik van feestjes en evenmenten en omdat ik best centraal zit is het meestal redelijk makkelijk te bereiken met de metro.
Ik ben dus weer erg gelukkig.
Ook nadat ik Stefan weer gesproken had na anderhalve week (ik zal al het zoetsappige achterwege laten :P)het was valentijnsdag.. Ik denk dat het nog wel wat zwaarder gaat worden om hem zo lang niet te zien. Maar over 2 weken komt hij weer!! en lang leven Skype.
Ik moet voor mijn vak nog 2 musea gaan bezoeken. Dus die moet ik nog gaan inplannen. Daarnaast nog een kaart kopen voor de sporthal. Ze hebben leuke groepssporten (Afro dansen, body balance, bodypump,etc.)
Dat was het voor deze keer.
Groetjes
Hanna

  • 16 Februari 2010 - 06:35

    Linetta:

    zozo feestbeest! gelukkig weten wij al hoe jij reageert op een paar wijntjes:P ben je ook al in museum Skansen geweest. dat is een openluchtmuseum echt leuk met allerlei pippilangkous achtige huisjes. maar leuk dat je nu helemaal je plekje daar hebt gevonden. wij missen je wel een beetje hier op domstad hoor!
    veel plezier daar en niet te veel drinken hè
    x linetta

  • 16 Februari 2010 - 17:29

    Mirjam:

    Hennie!;)

    Hahaha ben het met Linet eens, we missen je! En zeker nu we horen van die paar wijntjes te veel;)
    Maar wat heerlijk dat je daar je plekje hebt gevonden en veel vrienden en feestjes, klinkt goed hoor!
    Blijf vooral lekker genieten :)
    & dan ga ik dat ook proberen in Kaapstad, over 4(!!!)daagjes...Ahhhhh! :p

    Dikke kus Mir

  • 18 Februari 2010 - 10:37

    Ellet:

    hey

    volgens mij heb je het kei naar je zin daar. Leuk. Veel plezier nog daar en niet elk weekend zoveel drinken hea;)

    xx

  • 18 Februari 2010 - 18:17

    Shirley:

    Hey hey,

    Dan kan ik natuurlijk niet achterblijven he;). We missen je inderdaad en dan helemaal als we horen over al die feestjes, daar hadden wij natuurlijk graag bij willen zijn;).
    Maar het is al even geleden dat ik heb gekeken, maar je hebt sinds die tijd alweer veel gedaan. Erg leuk om te lezen:D. Nou weer veel plezier en alvast een fijn weekend.

    Kus Shir

  • 21 Februari 2010 - 17:18

    Michele:

    Hoi hanna, we hebben geskypt ( hoe schrijf je dat_) maar deze verhalen zijn super leuk opgeschreven voor iedereen. We lezen natuurlijk graag wat je allemaal niet zo snel chronologisch kunt vertellen. leuk dagoek voor later groetjes\

    Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanna

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 65
Totaal aantal bezoekers 22432

Voorgaande reizen:

15 Januari 2010 - 10 Juni 2010

Gehaktballetjes en Knackebrod

Landen bezocht: